«Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі Костычево ауылының Октябірьдің 50 жылдығы атындағы жалпы орта білім беретін мектбі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа имени 50 лет Октября села Костычево отдела образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

                          

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының бағыттары мен нысандары

Мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының бағыттары мен нысандары:

Кәсіптік бағдар беру бұрышын ресімдеу, мектеп сайтының "мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысы"бөліміндегі беті.

Қосымша білім беру мекемелерімен, аудан мен облыстың кәсіптік бағдар беру орталықтарымен өзара іс-қимылды жүзеге асыру.

 

Оқушылармен жұмыс:

Кәсіби бағдар беру іс-шаралары: викториналар, әңгімелер, тақырыптық сынып сағаттары, сабақтар циклі және т. б.;
Кәсіптік бағдарлауды анықтау мақсатында оқушыларды тестілеу және сауалнама жүргізу;
Оқыту бейінін таңдау бойынша консультациялар (инд., топтар)).
Мектеп пәндері шеңберінде білімді кеңейту;
Оқу орындарына, кәсіпорындарға экскурсиялар ұйымдастыру және өткізу; оқу орындарының Ашық есік күндеріне бару;
Кәсіпорындардың, оқу орындарының өкілдерімен кездесулер;
Сәндік-қолданбалы және техникалық шығармашылық конкурстарына қатысу. Қосымша білім беру мекемелеріндегі мектепте үйірмелер мен спорт секцияларына қатысуға тарту.


Ата-аналармен жұмыс:

Ата-аналар жиналысын өткізу (жалпымектептік, сыныптық);

Оқушыларға мамандық, оқу орнын таңдау мәселесі бойынша ата-аналармен жеке кеңес беру.

 

МАМАНДЫҚТАР СӨЗДІГІ

ЖОҒАРЫ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНА ПСИХОЛОГТЫҢ ҰСЫНЫСТАРЫ.

Мамандық таңдау:

Мамандық таңдау-бұл бір минуттық мәселе емес, ол сіздің өміріңіздегі ең қиын таңдау болуы мүмкін.
Ата-ананы міндетті түрде заңгер немесе дәрігер болуға көндірмеуге тырысыңыз. Сіз әлемдегі ең бақытсыз заңгер бола аласыз.
Ойлан қарағанда едім айналысуға дәл саған. Өз арманыңызды қалай жүзеге асыру туралы ойлануды ұмытпаңыз. "Мен бизнесмен боламын, менде ұялы телефон мен мерседес болады!".
Достарыңыз барғысы келетін жерге баруға тырыспаңыз. Сен өзіңе жаңа достар табасың, әсіресе өзіңді қызықтыратын нәрселермен айналысатындықтан.
Разузнай артық қандай кәсіп, қандай деймін саған таңдау. Егер бұл мүмкін болса, сіз кейінірек жұмыс істеуге тура келетін жерде болыңыз, осы бизнеспен айналысатын адамдармен сөйлесіңіз.
Шешім абсолютті бола алмайтындығын және сіздің өміріңізде кез-келген уақытта өзгерістер болуы мүмкін екенін біліңіз.
Пайдаланып көр тестілену психологтың мектеп. Тесттер дұрыс бағытты таңдауға көмектеседі.
Өз мүмкіндіктеріңіз туралы қателеспеуге тырысыңыз. Белгіленген, бірақ игермеген биіктіктен құлағаннан гөрі, сіздің нақты күштеріңіз туралы білу жақсы.
Қорқыныш сезіміне берілме — бұл барлық адамдар таңдаудан бұрын сезінетін қалыпты жағдай.
Кейде мансапты теориядан гөрі практикадан бастаған пайдалы. Мысалы, көптеген сәтті дәрігерлер медбике немесе медбике болып жұмыс істей бастады.
Таңдалған оқу орнына түсу үшін қажетті заттарға ерекше назар аударуға тырысыңыз.
Бүгін білуге болатын нәрсені ертеңге қалдырмаңыз. Барлығын білуге тырыс: қалай әрекет етеді, қалай үйренеді, оқуды аяқтағаннан кейін қалай жұмыс істеуге орналасады. Бұл әрі қарай не істеу керектігі туралы түсінік қалыптастыруға көмектеседі.
Сыныптан тыс шараларға қатысуға тырысыңыз — бұл сізге ұжымда қарым-қатынас пен дұрыс мінез-құлықты үйренуге көмектеседі.

 


Балаңызға мамандық таңдауда қалай көмектесуге болады (ата-аналарға арналған жадынама)Мамандық таңдау туралы шешім қабылдау

Ең маңызды міндет-балаға өзінің кәсіби мүдделері мен бейімділіктерін, жеке басының күшті және әлсіз жақтарын түсінуге көмектесу. Бұл кезеңде жасөспірім әсіресе ата-анасының қолдауы мен мақұлдауын қажет етеді, бұл оған өзіне деген сенімділікті арттыруға көмектеседі.

Жасөспірімге мамандық таңдауға көмектесу үшін оған әдеттегі қателіктерден аулақ болуға көмектесу керек. Оларды білу жас жігітті қажетсіз немесе дұрыс емес қадамдардан қорғайды, уақытты үнемдейді және оған ең қолайлы мамандық алуға көмектеседі.

Мамандық таңдаудағы әдеттегі қателіктер:

Компания үшін " Мамандық таңдау»

Көбінесе өз қабілеттерін білмейтін жас жігіт немесе қыз достарымен бірдей оқу орнына түседі.

Беделді мамандықты таңдау
Қазіргі уақытта экономист, бухгалтер, заңгер, менеджер, аудармашы және т.б. мамандықтар беделді болып саналады, оларға мектеп түлектерінің көпшілігі қызығушылық танытады, бірақ олардың барлығында бұл мамандықтарға қабілеттер жоқ (жоғары білім, энергия, әдептілік, жұмыс қабілеттілігі).

Оқу пәнін мамандықпен сәйкестендіру
Мысалы, студент эссе жақсы жазады және оның кәсібі журналистика деп шешеді. Алайда, журналист мамандығы жиі сапарларды, мақалалар жазуды ғана емес, адамдардың әртүрлі қызмет салалары мен қарым-қатынастарын білуді қамтиды.

Мамандықты ұнататын нақты адаммен сәйкестендіру
Мысалы, кіші інісі үлкен, мамандығы бойынша ұшқышты таң қалдырады. Ағасына деген сүйіспеншілігінен ол да бұл оның кәсібі деп шешеді. Бірақ бұл әрдайым шындыққа сәйкес келмейді.

Таңдалған кәсіптегі денсаулық пен еңбек жағдайларының сәйкес келмеуі
Жасөспірімнің денесінің ерекшеліктерін, жұмыс істеу керек жағдайларды білу және ескеру қажет, әйтпесе оның көңілі қалуы немесе денсаулығының нашарлауы мүмкін. Бірқатар мамандықтар физикалық денсаулыққа өте жоғары талаптар қояды, ал кейбір кәсіби іс-шаралар үшін кәсіби фитнес үшін бірқатар қатаң медициналық критерийлер бар (мысалы, аспазшы, кондитер, жүргізуші үшін жақсы көру).

Еңбек сипаты мен кәсіптің мүмкіндіктері туралы ескірген идеялар
Техникалық прогреске байланысты кәсіптердің даму динамикасын білмеу қателіктерге әкеледі. Көбінесе кәсіптің атымен мүлдем жаңа қарқын мен жұмыс сипаты жасырылады. Сіз әрқашан мамандықтың заманауи келбеті туралы білуге тырысуыңыз керек.

Өз-өзіңді, бейімділігіңді, қабілеттерің мен уәждемелеріңді түсіне алмау
Өзін-өзі тануда психологтар, кәсіби бағдар мамандары, мұғалімдер, ата-аналар, арнайы әдебиет көмек көрсете алады.

Ата-аналардың қысымымен Мамандық таңдау
Көбінесе ата-аналар жасөспірімнің кәсіби таңдауының дұрыстығына әсер ететін қателіктер жібереді:көбінесе ата-аналар белсенді түрде ұсынады, кейде тіпті өмірдің әртүрлі жағдайларына байланысты өздері жүзеге асыра алмайтын нұсқаны таңдауды талап етеді. Яғни, бала арқылы олар өз армандарын жүзеге асыруға тырысады; көбінесе ата – аналық кеңестерді "отбасылық өмірге пайдалы" айдарымен біріктіруге болады: "дәрігер бол – біз өзімізді емдейміз", "аспаз бол – кем дегенде тамақ дайындауды үйренесің" және т.б.; ата-ананың тағы бір жаңылысы-бұл идея жоғары білім, олардың баласы міндетті түрде алуы керек, сәтті және жақсы төленетін жұмыс табу проблемаларын автоматты түрде шешеді. Әсіресе, жоғары білім алуға деген көзқарас соншалықты күшті болған кезде, қабілеттер, бейімділіктер және жағдайды нақты бағалау оған құрбан болады.

Жас жігіттің қалаған білім деңгейіне, бұл жағдайда жоғары білімге сатылы түрде қол жеткізуге болатындығын түсінуі маңызды: техникалық мектеп – университет немесе жұмысты сырттай оқу түрімен біріктіру.

Ата-аналар балаларының қажеттіліктері, мүдделері, қабілеттері туралы ұмытпауы керек. Сіз көмектесе аласыз, бірақ мәжбүрлемеңіз.

Мамандық таңдау туралы нақты шешім қабылдау үшін келесі факторларды талдау қажет:

Бірінші фактор - " мен " жасөспірімге оның мүдделері мен бейімділіктерін бағалауға, қандай мамандықтарды ұнататынын, ол нені білдіретінін, күн сайын не істегісі келетінін анықтауға көмектескім келеді.
Екінші фактор-баланы өзі таңдаған мамандық ұсына алатын талаптармен" таныстыра аламын". Оған мектепте алған қабілеттері мен дағдыларын, білімі мен дағдыларын анықтауға, оларды таңдаған мамандыққа қалай қолдануға болатынын айтуға көмектесу.
Үшінші фактор - "керек" таңдалған мамандық еңбек нарығында сұранысқа ие бола ма және таңдалған мамандық бойынша кәсіби білімді қайдан алуға болатынын біліңіз.
1.Кәсіби таңдаудың бірнеше балама нұсқаларын белгілеңіз.
2.Жасөспіріммен бірге әр опцияның артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалаңыз.
3.Оның әр таңдаудағы сәттілік мүмкіндіктерін зерттеңіз және әр опцияның салдарын есептеңіз.

4.Баламен бірге негізгі жоспарды іске асыруда қиындықтар туындаған жағдайда қосалқы нұсқаларды қарастырыңыз.

Жаңартылған күні: 05.12.2020 21:56
Құрылған күні: 05.12.2020 22:03

Текст